2. septembra 2015 sme otvorili malotriedku pre 1.- 4. ročník, pre deti na domácom vzdelávaní.
Po desiatich rokoch a krásnych výsledkoch sme v septembri 2025 vstúpili do site škôl ako SZŠ Ateliér pre 1. až 4. ročník, s kapacitou 30 detí. Škola sídli na Beňadickej 38 v Petržalke v priestoroch CZŠ Narnia.
Združujeme podobne zmýšľajúce rodiny a deti, spoločným základom je láska k prírode, vzťah ku krajine a prostrediu v ktorom spolu žijeme. V deťoch vzbudzujeme záujem o javy okolo nás, vedieme ich k aktívnemu postoju, zodpovednému životu a záujmu o to, čo vieme spolu pozitívne ovplyvniť.
Základom vyučovanieho procesu je ITV/VEU, teda tématické integrované vyučovanie, kde spájame jednotlivé poznatky z rôznych predmetov do zmysluplných celkov.
SZŠ Ateliér je nadstavbou Lesného klubu Ateliér LES, takže je jasné, že nás definuje láska k prírode, jej objavovanie a ochrana. Školáci trávia veľa času v prírode – behajú, naháňajú sa, spoznávajú seba a aj svet okolo. Vždy máme čas na exteriérove zážitky, učenie sa vonku.
Dôležité je pre nás to, že nehodnotíme, neznámkujeme, neporovnávame. Pracujeme s predpokladom, že každý sme iný a každého z nás baví niečo iné. Preto venujeme veľú pozornosť aj vyjadreniu sa prostredníctvom umenia a pohybu.
Nefungujeme v koncepte žiadnej konkrétnej pedagogiky, skôr na otvorenosti a autentickosti učiteľov. Aby boli pre deti uveriteľní a čitateľní, je dobré keď majú možnosť tvoriť si svoj svet aj voliť im blízke metódy, akými chcú deťom informácie sprostredkovať.
Čo nás spája:
Láska k lesu/ Prírodná pedagogika, zážitkové učenie.
Láska k deťom/ Intuitívna pefagogika, Montessori pedagogika, Waldorfská pedagogika. Vedomie, že sa všetci každý deň učíme niečo nové a rastieme spolu s deťmi.
Prírodná pedagogika– vrámci družiny, ale často aj dopoludnia sme v lese za každého počasia. Príroda sa svojou premenlivosťou a pestrosťou situácií, ktoré ponúka stáva nevyčerpateľným zdrojom vzdelávacích možností, ktorá deti rozvíja v ich celistvosti. Zdolávanie nerovného terénu pomáha v rozvoji obratnosti a koordinácie, ponúka deťom objaviť úplne prirodzeným spôsobom hranice svojich síl. Pobyt v takomto prostredí podporuje zdravé budovanie sebadôvery a dôvery vo svoje schopnosti. Pravidelný a dlhodobý pobyt na čerstvom vzduchu najviac priaznivo pôsobí na imunitný systém. Deti prežívajú rytmus zmien ročných období a prírodných javov.
Zážitkové učenie/škola zmyslov. Vďaka tomu, že deťom v prírode nie sú odovzdávané hotové informácie, postoje, prichádza dieťa k vlastným záverom na základe prežitej skúsenosti. Všetko okolo si môže ohmatať, prežiť, zakúsiť a tím si utvárať predstavu o možnostiach okolitého sveta. Hra a nezávislosť vo svete, ktorý sa sám vytvoril a nie je umelo zhotovený dospelými, je bezpodmienečne nutná pre rozvoj zdravej ľudskej osobnosti. Dávame priestor hudbe, výtvarnému umeniu aj výchovnej dramatike.
